phone-auricular-hand-drawn-ringing-tool-outline  24 44 ​​35 86​​​

tretal-1

Konflikthåndtering og stresscoaching på arbejdspladsen

​Har du brug for konflikthåndtering eller stresscoaching? Jeg hedder Iben Bjerring og har specialiseret mig i blandt andet stresscoaching og konflikthåndtering. Jeg har arbejdet med mennesker og coaching gennem de sidste 20 år, hvor jeg har hjulpet ledere, medarbejdere og virksomheder i København og omegn.

Stresscoaching før du komme udover kanten​

HUSK !

Er det dig eller en kollega, der er stresset, så kan og skal du gøre noget. Den stressede kan ikke altid mærke det, når man kommer for langt ud. Derfor kan din opmærksomhed være en gave for livet. Løsningen er af stresscoaching.

»Bliv stressfri på kun otte sessioner.«


Vejen ud af stress til ledere og medarbejdere

  • ​En stresscoach er til dig, der enten er ramt af stress eller ønsker at forebygge fremtidig stress.
  • Hjælp fra en certificeret stresscoach er den sikreste og mest effektive metode til håndtering af din situation, så du kommer ud af din stress.
  • Stresscoaching består af en kombination af samtaler med en stresscoach og af effektive øvelser, værktøjer, redskaber og teknikker til at håndtere og forebygge stress.

​​

​​Det vigtigste er at komme i gang:

  • ​Vi starter med en indledende samtale på telefon, hvor jeg spørger ind til din situation.
  • Derefter finder vi en tid, så du hurtigt kan komme i gang med at blive afstresset.
  • Derefter er der otte samtaler á 60 minutter hen over 10-12 uger.
  • I starten ses vi en gang om ugen, derefter tilpasser vi det til hver anden eller hver tredje uge.
  • Stresscoaching forgår i Lyngby eller over telefonen.

Prisen for stresscoaching er 13.500 kroner + moms.

I tvivl om du er ramt af stress?

​Stress kan opstå i mange situationer. Det kan være ukendte eller umulige forventninger, manglende ansvarsfordeling eller medindflydelse, hyppige eller store forandringer med videre. Der kan ligefrem være tale om mobning, et negativt psykisk arbejdsmiljø eller en hektisk stemning med hård kommunikation. Sygdom og dødsfald kan naturligvis også være årsagen.

Almindelig stress, hvor man kortvarigt oplever for eksempel hjertebanken, tics og knugen i brystet eller maven er almindeligt og sundt i de rette sammenhænge. De fleste har oplevet den form for stress til en eksamen, en jobsamtale eller lignende.

Den næste fase er den kritiske. Den kan opstå, hvis presset ikke forsvinder, eller hvis du ikke får afstresset igen. I denne fase opstår behovet for stresscoaching. Måske begynder du at opleve træthed, irritabelhed eller et øget sygefravær.

I den sidste fase er du godt på vej ud over kanten, og du skal omgående søge hjælp og støtte. Her kan du blandt andet opleve glemsomhed, mave- og tarmproblemer samt blødningsforstyrrelser. Der kan også være tale om, at du bliver mere aggressiv. Her er der akut behov for stresscoaching.

Læs meget mere om:

Hvordan opstår stress typisk?

Tegn på stress

Fakta om stress

Hjælp til konflikter for ledere og virksomheder

Konflikter skaber mistrivsel og dårlige resultater. Derfor er det vigtigt at være klædt på til at håndtere de løbende konflikter på arbejdspladsen. Jeg skræddersyr et forløb, som hjælper dig både som leder og virksomhed med at udvikle værktøjer til konflikthåndtering.

Konflikt er det modsatte af samarbejde

Når vi ønsker samarbejde, effektivitet og gode resultater i virksomheden, er vi nødsaget til at tackle konflikter, da konsekvenserne ved ikke at fokusere på konflikten er langt værre. I visse tilfælde er det nødvendigt med professionel konflikthåndtering.

»Konflikter bliver ikke væk, de kommer bare ud i en anden form.«

Arbejdspladser med konflikter er plaget af:

  • ​Brok, tidsspild, ineffektivitet
  • Manglende vidensdeling
  • Ignorering og tavshed
  • Stikpiller og usaglig kritik
  • Mobning og bagtalelse
  • Vrede og trusler.

Som resulterer i:

  • Frustration
  • Indesluttethed, fravær, jobskifte
  • Gråd, usikkerhed, nervøsitet
  • Stress og sygdom.

Dog kan dette afhjælpes, hvis virksomheden har fokus på konflikthåndtering i det daglige.

Hvad er konflikthåndtering?

Konflikthåndtering handler om at reagere på en konflikt med henblik på at løse den. Konflikter kan forekomme på mange niveauer lige fra formaliserede konflikter på arbejdsmarkedet til konflikter mellem to mennesker. Desværre opstår konflikter løbende, og de forsvinder ikke altid af sig selv, men kan ligefrem forværres, hvis de ikke løses.

Dybest kan ødelæggende konflikter opstå, når der er mere end to behov på samme tid. Måske har to parter en konflikt på arbejdspladsen, men der er også andre parter såsom virksomheden og medarbejderne.

Der er med andre ord flere end to parter, og derfor kan de ikke længere selv løse konflikten.

Der findes nogle typiske mønstre i konflikter og i udviklingen, hvis de ikke stoppes i tide gennem samtale eller konflikthåndtering. Der er tale om en form for konflikttrappe, hvor det hele eskalerer.

En konflikt mellem to parter kan optrappes gennem:

  1. En uoverensstemmelse
  2. Personificering af konflikten
  3. Sagen vokser sig ud over den oprindelige sag
  4. Den direkte dialog stopper
  5. Der opstilles fjendebilleder
  6. En åben fjendtlighed opstår
  7. Polarisering.

Det er ikke altid muligt at løse en konflikt. Det kræver, at årsagen kan elimineres, men det er endnu vigtigere, at parterne kan overbevises om dette. Alternativet er at nedtrappe konflikten ad konflikttrappen, så der kun er tale om en uoverensstemmelse om en bestemt sag, og hvor en konstruktiv dialog opretholdes.

Såfremt det ikke er muligt at eliminere konflikten, og at parterne overbevises om dette, eller såfremt det ikke er muligt at minimere konflikten, så den kun drejer sig om uoverensstemmelsen, vil der være behov for professionel konflikthåndtering.

Der findes effektive og trygge værktøjer til konflikthåndtering, så samarbejdet og den gode energi skabes igen. Hvis man som virksomhed formår at løse konflikter i opløbet, betyder det, at fokus fastholdes på arbejde og målsætninger og derved øges effektiviteten.

Kontakt mig i dag for at få mere information

Vil du vide mere om, hvordan et forløb om konflikthåndtering eller stresscoaching kan skræddersyes til dig eller virksomheden? Så er du velkommen til at kontakte mig for at få en snak. Samtidig kan vi tale om teori, metoder og priser. Jeg kan også komme med råd og vejledning til det videre forløb.

Jeg tilbyder desuden kompetenceudvikling, ledercoaching og personlig coaching til ledere, som vil lykkes i hverdagen. Jeg tilbyder med andre ord hjælp hele vejen rundt om dit professionelle arbejdsliv og ind i privatlivet.

Ring gerne til mig på telefon 24 44 35 86 for at aftale det nærmere forløb. Du kan også skrive til e-mail iben@ibenbjerring.dk, eller du kan benytte formularen herunder.

... inden du booker så bliver du endnu skarpere...

...på hvad du har behov for til vores første møde. Det tager et minut. Alle informationer bliver håndteret fortroligt.

Hvis du kun ønsker, at booke tid så brug formularen til højre.

 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt